torsdag 6. mai 2010

bryllup. ja eller nei?

jeg og Gekken hadde en liten diskusjon på msn, om hva vi synes om bryllup. her har du den:
. Ida-pusen:
*kan jeg spørre om en ting..?
Dag Eirik: *ja xD
. Ida-pusen:
*why vil du gifte deg?
*hva er liksom vidsen?
Dag Eirik:
*vell, i vil vise at i stole på min parter, i vil dele sjel, følelsa, og tanka, i vil dele mitt liv med hennes, og når du e gift så prøve ikke andre se så lett siden du har ring ;D
. Ida-pusen:
*så du tror ikke at den du vil gifte deg med ikke elsker deg bare fordi det ikke står i noen papirer og ho har en ring på handa? bryllup er bare dysrt. skaper masse papirer som egentlig ikke er nødvendig. hvis det er ekte kjærlighet trenger man ikke en dyr sermoni og en ring for å bevise det...
Dag Eirik:
*nei, men det er jo opp til hver enkelt, alle har forskjellige syn på hva bryllup går ut på :P det e også et tegn på at du ønske å tilbringe resten av livet, at du mener alvor, om du sir det så e d jo ikke akkurat det samme
. Ida-pusen:
*men man er jo ikke nødt til å tilbringe rsten av livet sammen im man gifter seg heller - skillsmisse. masse papirer igjen...
*når man ikke er sikker på at man kan holde et slikt køft som å elske noen for alltid, så synes jeg ikke man skal si ja til noe slikt heller
*for kjærlighet er aldri sikkert og du kan ikke tro at selv om du elsker en nå og tror at du vil elske den for alltid, at det er det som vil skje...
Dag Eirik:
*nei i sir ikke at man må tilbringe resten av livet sammen, og ja d e skilsmisse papira, men det e et tegn på å vise at du vil tilbringe livet sammen, og vise at du ønske, det har en betydning, det e nesten det samme som å ikke, men det betyr nokka for din partner kanskje, i veit at i vil gifte me jallefall fordi i vil vise at i ønske å være sammen for alltid, og da vil i virkelig prøve for alltid,
*for i gjør det ikke for fun, i vil ta det veldig serriøst, og det at d kost epenga, det e jo meininga :D det e meininga å hygge se og ha d gø ^^
*gøy*
. Ida-pusen:
*men hvis du elsker henne og hun elsker deg burde hun tro deg å ikke trenge en dyr ring som bevis på at du elsker henne..
Dag Eirik:
*nei, du treng d ikke, men igjen det e et tegn på at du gjør det, du må ikke, det e opp til hver enkelt, men mange synes det e bedre sånn :)
. Ida-pusen:
*ikke jeg ;K
*hvis en esker meg skal han tro og vite at jeg elsker han uten at han trenger noe som hels bevis på det ;K
Dag Eirik:
*jaja, som sagt opp til hver enkelt, nokken synes d kanskje e teit, andre synes d kanskje e en forsikrende, for det e masse papirarbeid å komme se ut igjen, og det øker da lysten til å holde ut ;)
. Ida-pusen:
*haha x) så man skal forbli sammen pga at man ikke vil gjøre pairarbeid :| nå virka bryllup enda teitere xD
Dag Eirik:
*nei, da virke gifting enda teitere, byllup e awshum! :D
. Ida-pusen:
*bortkasta penger på å bevise noe som begge parter allerede burde vite!
*;K
Dag Eirik:
*haha, si ka du synes :P bryllupet sin beste del e bryllupsreisa, og å kunne samle en så stor familie om du spør me .D
. Ida-pusen:
*men.. det kan man gjøre uansett xd
*menmen..
*vi har forskjellige meninger..
*;P Q - hva er din mening om bryllup?

10 kommentarer:

  1. i vil gifte me, ikke enda, men når i føle at det e riktig, i synes det vil bli en herlig opplevelse :)

    SvarSlett
  2. fint for deg :D bra vi har forskjellige meninger da. så vi kan diskutere :D

    SvarSlett
  3. Jeg syns at man bør tenke seg om før man gifter seg, man skal være helt sikker på at dette er personen man vil dele livet sitt med. For meg er bryllup ikke bare noe man gjør fordi man har vært kjærester lenge, men noe man gjør fordi man vil være med den personen resten av sitt liv <3

    SvarSlett
  4. skjønner hva du mener. men jeg synes bryllupp er unødvenig uansett..
    for hvorfor skal du gifte deg med han/henne?

    SvarSlett
  5. når man ikke er sikker på at man kan holde et slikt løfte som å elske noen for alltid, så synes jeg ikke man skal si ja til noe slikt heller.
    Den er jeg enig i. :P
    Er man i det minste tvil.. Ikke svar JA. =)
    Man SKAL kunne være sikker og trygg på at det kan vare livet ut, hvis ikke så er det den største tabben du gjør i ditt liv. Du sløser bort de beste åra av ditt liv for en " løgn ".

    Eddy ;)

    SvarSlett
  6. helt enig med eg der, Edvard! du har så rett. men det tror jeg Gekken mener også. men han er for og jeg er mot bryllup.

    SvarSlett
  7. Ganske enig med Eddy der ;)
    Å bli gift er greit hvis man er helt sikker på at man elsker den personen og at den personen elsker deg, ikke utenom det .

    SvarSlett
  8. mange som mener det ja..
    mener fortsatt at man ikke trenger noe bevis (dvs bryllup) for at man skal vite at man elsker hverandre...

    SvarSlett
  9. litt enig der, men så er det på en måte en tradisjon... man kommer ikke bort fra det vettu ;)

    SvarSlett
  10. vet det er en tradisjon. men se ossen de fleste ekteskap nå for tiden ender - skilsmisse.
    det skal ikke skje med meg. å jeg kommer meg unna det. hvis den jeg elsker ikke vil være sammen med meg bare fordi jeg ikke vil gifte meg med han (av de grunnene jeg har skrevet) så viser jo det også at han ikke lesker meg så høyt som jeg trodde..

    SvarSlett